Doa Rabitah - Penutup al-Maathurat


Doa Rabitah - m-Mathurat
Terjemahan
Ya Allah, menjelanglah kini malam (ciptaan)-Mu, beredarlah sudah siang-Mu, inilah keluhan suara dan pinta para du'at-Mu, maka oleh itu ampunkanlah dosaku.
Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati - hati ini (bayangkan wajah - wajah rakan persejuangan) telah berkumpul kerana mengasihi-Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah-Mu), bersatu memikul beban dakwah-Mu. Hati - hati ini telah mengikat janji setia mendaulat dan menyokong syariat - Mu. Maka eratkanlah ya Allah ikatannya.
Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini. Tunjukkanlah kepada hati - hati ini dengan limpahan iman/keyakinan dan keindahan tawakkal kepada - Mu. Hidup suburkan hati - hati ini dengan pengetahuan sebenar tentang - Mu Jika Engkau mentakdirkan mati maka matikanlah pemilik hati - hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama - Mu. Engkau lah sebaik - baik sandaran dan sebaik - baik penolong.
Ya Allah, perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga dan para sahabat baginda semuanya. – Ameen -

0 comments:

Post a Comment